Een zakelijk boek schrijven

#ffffff
Image
New project icon
#000000
Image
Calculator icon
Image
boek-schrijven_paars_350x350_transparant.png

Ben jij een expert in jouw vakgebied? Met een zakelijke boek deel je jouw inhoudelijke kennis. Een boek laat zien dat jij een echte deskundige bent én kan goed gebruikt worden als doeltreffend marketingmiddel.

Pumbo helpt je jouw eigen zakelijke boek te drukken en bij het uitgeven. Wij helpen je graag tijdens het hele proces, van schrijven tot drukken. Heb je vragen of loop je ergens tegenaan? Ons supportteam staat altijd voor je klaar.

Eerder gemaakte zakelijke boeken

Pumbo heeft al veel schrijvers van zakelijke boeken geholpen met het uitgeven van een eigen boek. De volgende zakelijke boeken zijn in samenwerking met Pumbo gerealiseerd:

Image
Voor hoeveel heb je het verkocht?
Voor hoeveel heb je het verkocht?
Thijs Verheul
Image
De ondernemende ondernemer
De ondernemende ondernemer
Martijn Driessen
Image
Manager in wonderland
Manager in wonderland
Bart Stofberg
Image
Super freelancer
Super freelancer
Edwin Dijkstra
Image
Geld verdienen via Bol.com (zakelijk)
Geld verdienen via Bol.com
Tina Gosravani & Sander Roex

Waarom een zakelijk boek maken

Als ondernemer of kenniswerker heb jij veel ervaring en expertise opgedaan. Wil je die kennis delen met meer mensen dan de klanten die je 1-op-1 spreekt? Dan kun je ervoor kiezen een eigen informatief boek te schrijven.

Een zakelijk boek is in eerste instantie natuurlijk leuk om te maken, je schrijft namelijk over een onderwerp waar jouw hart ligt. Maar het geeft ook een bevestiging van jouw kennis en expertstatus.

Image
Zakelijk boek maken

Ga maar na: iemand die ergens een boek over heeft geschreven zien we snel als een expert op het onderwerp. Een zakelijk boek maken kan daarom ook een hele slimme en strategische professionele stap zijn.

Je kunt jouw eigen zakelijke boek slim gebruiken om meer klanten te trekken. Zo helpt een eigen boek mensen over de streep te halen om zaken met jou te doen, omdat zij jou zullen zien als deskundige op het vakgebied. Ook kun je het boek weggeven om bestaande klanten aan je te binden. En tot slot kun je er leuk aan verdienen. Het kost wat werk om het boek te maken, maar als het aanslaat kan het daarna een passieve inkomstenbron opleveren.

Als je een zakelijk boek hebt geschreven dan kun je hem dus ook goed inzetten voor de marketing van jouw eigen organisatie. Hier zijn een paar verschillende manieren om dat te doen.

Je kennis delen

Je kunt jouw zakelijke boek gebruiken om je vakkennis te laten zien en te delen. Je laat zien boek dat je een expert bent in je vakgebied. Als je jouw marketing op deze manier wil inzetten kun je ervoor kiezen je boek te verkopen. Dit kun je zelf doen, bijvoorbeeld in je eigen webshop. Wij hebben diverse koppelingen voor jouw website waarmee wij alle facturatie en distributie voor je kunnen afhandelen. Heb je geen eigen webshop? Dan kun je jouw boek online aanbieden in onze webshop Boekenbestellen.nl, op Bol.com, Managementboek.nl of in de boekhandel.

Je zakelijke boek gebruiken om nieuwe klanten te vinden

Je kunt jouw zakelijke boek ook gebruiken om nieuwe klanten te vinden. Met jouw zakelijke boek laat je zien welke kennis je in huis hebt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen je boek te promoten en te verkopen, maar je kunt er ook voor kiezen hem gratis weg te geven aan potentiële klanten. Weggevers werken vaak goed om nieuwe klanten aan te trekken.

Je zakelijke boek gebruiken om klanten aan je te binden

Je kunt jouw zakelijke boek ook gebruiken om bestaande klanten aan je te binden. Je kunt jouw klanten verdieping bieden in de service die je aanbiedt met behulp van jouw boek. Of je kunt ze jouw boek cadeau geven om ze te bedanken.

De kosten van jouw zakelijke boek berekenen

Natuurlijk wil je eerst weten wat de kosten zijn van jouw zakelijke boek, voordat je aan de slag gaat. De prijzen zullen je verbazen. De gemiddelde kosten voor het drukken van 1 exemplaar bedraagt slechts € 2,85. Uiteraard zijn de kosten afhankelijk van het aantal boeken dat je wilt laten maken, het aantal pagina’s, de hoeveelheid afbeeldingen, de keuze van de cover en het papiersoort. Je kunt eenvoudig laten berekenen wat jouw zakelijke boek gaat kosten via onze online rekentool.
#000000
Image
arrow-pumbo-icon-white

Welk zakelijk boek wil jij laten drukken of uitgeven?

Een zakelijk boek uitgeven is makkelijker dan je denkt. Een prima marketingmiddel ook. Wat voor soort boek wil jij straks in handen hebben?

Een marketing boek

Je bent sterk in marketing of een specialisatie in marketing en wilt anderen helpen beter hun marketing te bedrijven.

Een coaching boek

Jij bent coach of coacht graag mensen op een bepaald vlak. Met jouw eigen coaching boek help je anderen met jouw kennis het beste uit zichzelf naar boven te halen.

 

Een lifestyle boek

Je hebt veel kennis en ervaring opgedaan waarmee je jezelf een specifieke lifestyle hebt aangemeten. Dat heeft je nogal wat tijd en geld gekost, maar je bent er wel sterker en wijzer van geworden. Die kennis en ervaring wil je graag delen met anderen. Door het maken van een eigen lifestyle boek maak je het voor hen een stuk makkelijker

Een kookboek

Bied jij deskundig advies over voeding dan is een kookboek een goede manier om mensen te helpen.

Hoe pak je het schrijven van een zakelijk boek aan

Er zijn genoeg redenen om een informatief zakelijk boek te schrijven. Maar hoe pak je dat aan? Een boek schrijven is niet een-twee-drie gedaan. Wij bij Pumbo hebben jarenlange ervaring met het maken van boeken, ook zakelijke boeken. We helpen jou graag bij het maken van een zakelijk boek. Daarom hebben we een aantal praktische tips voor je op een rijtje gezet.

In 7 stappen naar een eigen zakelijke boek

1. Bepaal het doel
Er zijn tal van redenen te bedenken om een zakelijk boek te maken. Belangrijk is om de reden van het maken van jouw boek duidelijk te hebben voordat je begint met schrijven. Is het een informatief boek waarmee je jouw kennis wilt overbrengen aan vakgenoten of wil je jouw expertise laten zien aan potentiële klanten? Het is belangrijk om hier van tevoren over na te denken, zodat de invalshoek van jouw zakelijke boek duidelijk is.

2. Kies de doelgroep
Naast het doel van jouw zakelijke boek is het ook belangrijk om van tevoren te weten wie de doelgroep van het boek is. Dit is belangrijk, omdat het bepaalt hoe je de lezer aanspreekt. Schrijf je voor vakgenoten? Dan is jargon logisch. Schrijf je voor potentiële klanten? Dan is het belangrijk dat zij snappen waar je het over hebt en gebruik je begrijpelijke taal. Met andere woorden: schrijf in de taal van de lezer.

3. Schrijf het boek met een vaste routine
Nu kom je bij de kern van de zaak: het schrijven van jouw zakelijke boek. Om goed in het schrijfproces te komen is het een goed idee om een vaste routine aan te houden die past in jouw agenda.

Heb je de tijd en focus vroeg in de ochtend? Zet je wekker een uur eerder en schrijf iedere ochtend een stuk voordat de wereld ontwaakt. Ben je meer een nachtuil? Blijf een uurtje langer op en schrijf door terwijl iedereen al onder de wol kruipt. Heb jij juist overdag de meeste focus? Neem een uur extra lunchpauze en schrijf terwijl je geniet van je boterham. Of heb je doordeweeks geen tijd, maar het weekend wel? Zorg dat iedere zaterdag of zondag vrij blijft om een hele dag aan je boek te werken. Experimenteer en zoek een vast moment die bij jou past.

4. Laat het boek redigeren
Als jouw boek is geschreven, is het tijd voor redactie. Met goede redactie zorg je ervoor dat jouw boek foutloos en begrijpelijk is. Daarom is het verstandig het boek te laten redigeren door iemand anders, of zelfs een professionele redacteur. Iemand met een frisse blik ziet snel waar het beter kan. Lees hier meer over het redigeren of laten redigeren van jouw zakelijke boek.

5. Vormgeving
De inhoud is klaar, nu is het tijd voor de opmaak. De vormgeving is de verpakking waarin je jouw zakelijke boek presenteert. Het is niet voor niks dat men zegt dat eerste indrukken belangrijk zijn. Dat geldt ook voor boeken! Een cover en vormgeving die de aandacht trekt en past bij het verhaal dat je wilt delen is belangrijk om de juiste mensen aan te trekken. Gelukkig kan Pumbo je ook hierbij helpen. Als je jouw boek bij ons laat drukken, mag je altijd gratis jouw cover laten ontwerpen. Ook hebben wij professionele vormgevers in ons netwerk die je kunnen helpen bij het vormgeven van het binnenwerk, de illustraties of de tabellen. Lees hier verder over het laten opmaken van jouw zakelijke boek.

6. Distributie
We gaan jouw boek drukken, het moeilijkste gedeelte zit erop! Nu is het tijd om te bepalen hoe je jouw zakelijke boek aan de man gaat brengen. Ga je het gratis weggeven aan klanten? Wil je het online verkopen? Of wil je dat het in de boekhandel in de schappen komt te staan? We gaan samen bepalen wat voor jou een goede eerste oplage is. Een kleine of een hele grote oplage, alles is mogelijk. Lees hier meer over het uitgeven en distribueren van jouw zakelijke boek.

7. Vieren
Het is zover, je hebt hem in handen: jouw eigen zakelijke boek! Een hele prestatie waar zeker bij stilgestaan mag worden. Vier het met collega’s of klanten! De lancering van het boek kun je ook gebruiken als moment om het onder de aandacht te brengen op sociale media of in je omgeving.

Hoe je zelf een zakelijk boek maakt en laat drukken

Als je nog niet eerder een boek hebt laten drukken vraag jij je vast af hoe je dit aanpakt. Wees gerust, wij helpen je er graag bij.
Jouw boek wordt gemaakt in 2 delen: het binnenwerk en de cover. De cover maken wij zelfs gratis voor je als je dat liever niet zelf wilt of kunt doen. Voor het binnenwerk zijn er een aantal punten waar je op moet letten:

  • het formaat dat je wilt drukken
  • de marges
  • de eerste pagina’s 
  • paginanummering
  • een inhoudsopgave

Je kunt een precieze uitleg vinden over hoe je jouw boek het beste kunt aanleveren in ons leercentrum.
Kom je er niet uit of heb je advies nodig? Neem contact op met ons support team of bel ons op 0229-700228 voor hulp.

Hulp nodig bij het maken van jouw zakelijke boek?
Het supportteam van Pumbo staat altijd voor je klaar
Isabelle
van Beusichem
POD specialist
employee-robert_190x190
Robert
Loman
Offset specialist
employee-yordy_190x190
Yordy
Spoor
Uitgeef specialist
employee-sebastian_190x190
Sebastian
Everaars
POD specialist

Jouw zakelijke boek professioneel uitgeven

Heb je een zakelijk boek geschreven? Of wil je jouw eigen levensverhaal schrijven en publiceren in een boek? Maak jouw boek met Pumbo. Wij hebben al honderden auteurs geholpen met het uitgeven van een eigen boek. Naast het drukken van jouw boek, helpen wij je graag een kwaliteitsboek maken én deze te verkopen.

Deze service kun je van ons verwachten:

- Een gratis ontwerp van jouw cover
- Gratis bestandscontrole voor een perfect resultaat
- Een gratis ISBN-nummer als je jouw boek wilt uitgeven
- Milieuvriendelijk drukken
- Altijd gratis en persoonlijk support
- Ervaring: wij drukken duizenden boeken per week
- De distributie van jouw boek handelen wij af

Kortom, wil je een zakelijk boek uitgeven?

Met Pumbo regel je het eenvoudig online en heb je altijd de controle.
Daarnaast kun je kiezen voor aanvullende diensten, zoals:

- Het aanmelden van jouw boek bij boekhandels en bibliotheken
- Inhoudelijke support, zoals redactie of zelfs ghostwriting
- Wij zorgen voor koppelingen zodat jij ook op jouw eigen kanalen het boek kunt verkopen
- Hulp bij de promotie van jouw boek
- Via Pumbo accounts wordt maandelijks meer dan €100.000,- uitgekeerd aan schrijvers

Image
favourite-pumbo-white.png

Start met het uitgeven van jouw zakelijke boek

#ffffff
Image
New project icon